Belasting Expats

Werkzaam in het buitenland met Nederlands inkomen

Werk je langere tijd als expat in het buitenland voor een Nederlandse werkgever? Dan hoef je mogelijk over je salaris geen belasting af te dragen in Nederland. Hiervoor moet je aan een paar voorwaarden voldoen. Het belastingvoordeel kan je wel tot tienduizenden euro’s per jaar opleveren. Wij hebben een speciale methode ontwikkeld om het belastingvoordeel zo efficiënt mogelijk te berekenen.

Voorwaarden

De voorwaarden verschillen per land en soms zelfs per jaar. Ook zijn ze afhankelijk van of er een belastingverdrag is tussen dat land en Nederland, wat voor verdrag, of het een kort- of langlopend project is waar je aan werkt en of je in vast dienstverband bent of niet. Heel specifiek dus. Per land en carrièrepad zoeken wij dit voor je uit. Ook belangrijk is het of je aan de 183-dagen-regeling voldoet of er een andere methode voor jou geldt.

Geen inkomstenbelasting

In het land waarin je werkt, moet je op grond van de regelgeving daar, mogelijk wel belasting betalen. Maar dit is vaak veel lager dan in Nederland en soms zelfs nihil, omdat inkomstenbelasting er niet bestaat. Daarnaast is het zo dat de Nederlandse belastingdienst niet eist dat je in het buitenland ook daadwerkelijk belasting betaalt. En als dat andere land belasting mag heffen, moet Nederland jou teruggave verlenen. Heb je je aangifte al ingediend? We kunnen een teruggaaf tot 5 jaar geleden alsnog claimen.

Wil je weten wat jouw belastingvoordeel kan zijn?

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Wil jij tips ontvangen om slimmer om te gaan met jouw belastingen?